Наша сторінка у Facebook

Техніка ефективного пошуку роботи та працевлаштування

Як правильно вибрати сферу діяльності

   Кар’єра – це стрімке просування особистості в галузі суспільної, службової, наукової та іншої діяльності. Вона є невід’ємною частиною життєвого укладу тієї людини, яка хоче добитися успіху. Щоб правильно організувати своє кар’єрне зростання потрібно навчитися розподіляти свої життєві сили і час, вміти вибирати потрібні цілі, ставити перед собою завдання.
   Виберіть для себе ту сферу діяльності, в якій відчуваєте себе, або у перспективі можете стати, професіоналом. Ви повинні отримувати задоволення від заняття певним видом діяльності, тільки за цієї умови Ви можете побудувати успішну кар’єру. Не віддавайте великого значення рівню оплати праці. Нехай на початковому етапі це буде поки не настільки високооплачувана робота, як хочеться, зате вона Вам підходить, і подобається.
   З визначенням посади, як правило, простіше. У більшості сфер діяльності зазвичай є достатньо чітко визначений набір потенційних посад, так що прагніть до кращого, але залишайтеся реалістом.
   Коли всі пріоритети розставлені, можна сміливо приступати до пошуку роботи. У цьому Вам допоможуть різні джерела пошуку роботи.
http://www.osvita.org.ua/articles/1396.html
http://kariera.in.ua/metodi-poshuku-roboti/

Джерела пошуку роботи

* Пошук роботи через мережу Інтернет;
* Оголошення про роботу в засобах масової інформації;
* Безпосереднє звернення до роботодавця;
* Відвідування днів кар’єри та інших інформаційних акцій, що проводяться компаніями;
* Звернення до кадрового агентства;
* Звернення до державної служби зайнятості та відвідування ярмарків вакансій;
* Звернення до друзів і знайомих.
   Наступне, що Ви повинні зробити – написати резюме, адже правильно складене резюме – це запорука успіху. Грамотно складене резюме є найпотужнішим засобом самореклами на ринку праці.

Основні правила складання резюме

Резюме – це стислий виклад основної інформації про претендента, яка є презентабельною для роботодавця.
Головна мета при складанні резюме – створити сприятливе враження про себе і переконати роботодавця в тому, що Ви саме та людина, яка зможе прекрасно виконувати вакантну роботу. Стиль резюме повинен відрізнятися: стислістю, конкретністю, чесністю.
Зовнішнє оформлення резюме повинно зробити його читання максимально комфортним. Тож зробіть чітку рубрикацію тексту, правильно розмістіть текст. При викладені досвіду роботи та відомостей про освіту використовуйте зворотній хронологічний порядок Уникайте незрозумілих скорочень і довгих фраз.
Резюме не повинно займати більше однієї сторінки. Якщо не вдалося вкластися в сторінку, то вкажіть в кінці сторінки, що продовження потрібно дивитися на наступному листі, а на всіх аркушах, крім першого, зверху вкажіть номер сторінки і своє прізвище.
Друкуйте резюме на якісному папері розбірливим і, по можливості, великим шрифтом.
Пропонуємо переглянути правила написання резюме.

Рекомендації щодо написання резюме

Приклад Резюме. Про що не варто писати в резюме. Що варто зробити після написання резюме

Як заповнити резюме?

Зразок резюме на rabotaplus

Завантажити шаблон резюме

Маючи на руках резюме, дуже важливим у пошуку роботи є вміння правильно себе презентувати і правильно розпочати розмову з роботодавцем.

Телефонна розмова з роботодавцем.

Телефонні переговори з роботодавцем – є одним з ефективних способів потрапити на співбесіду і, відповідно, згодом отримати роботу.
Телефонна розмова – це Ваша перша презентація тому важливо вміти представити себе чітко, зрозуміло та лаконічно. Розмова з роботодавцем повинна бути інформаційно змістовною та послідовною. А щоб досягти цього необхідно добре підготуватися.
Перед телефонуванням:
* в оголошенні виділіть ім'я людини чи назву відділу, з якими Вам потрібно зв'язатись, назву вакансії, яка зацікавила Вас;
* запишіть запитання, які Ви поставите роботодавцю;
* тримайте під рукою копію свого резюме;
* подумайте, що Ви можете запропонувати роботодавцю, підготуйтесь відповісти на запитання про себе та чому Ви зацікавлені саме в цій вакансії;
* приготуйте ручку та папір, щоб записати необхідну інформацію.
Під час телефонування:
* попросіть з'єднати Вас з людиною чи відділом, який Вам потрібен;
* чітко назвіть своє прізвище, ім'я та по батькові, а також вакансію, в якій Ви зацікавлені;
* під час розмови уникайте мовних зворотів, які виражають невпевненість, сумніви;
* запитуйте, про те, що Вас цікавить, не соромтесь перепитувати, якщо чогось не зрозумієте, але й будьте готові відповісти на будь-яке запитання роботодавця;
* занотуйте дату, час, місце зустрічі, ім'я людини з якою необхідно зустрітись, домовтесь про зустріч;
* якщо вакансія зайнята, запитайте про працевлаштування в майбутньому. З'ясуйте, чи можете Ви знову зателефонувати через певний час;
* запропонуйте надіслати своє резюме на випадок вільного робочого місця, незалежно від результату розмови, подякуйте роботодавцю за витрачений час.
Пробні телефонні дзвінки до роботодавців:
Багато вакансій не рекламується через засоби масової інформації. Один із способів знайти ці вакансії - це пробний телефонний дзвінок, тобто, коли людина припускає, що на підприємстві є вакансії, але вона в цьому не впевнена. У цьому виді дзвінків особливе місце відводиться підготовці. Слід детально продумати:
* яку роботу Ви можете виконувати?
* які обов'язки згідні взяти на себе?
* які вміння у Вас є і які будуть потрібні відносно вакансії.
Важливо знати ім'я та по-батькові людини, що відповідає за прийом працівників.
Пам'ятайте, що Вашого дзвінка не чекають, і якщо Ви передчасно відкриєте мету свого звернення першому, хто підніме трубку, то відповідь майже завжди буде негативною, а розмова закінченою.
Продумайте раніше всі запитання, які Ви хочете з'ясувати у свого потенційного роботодавця, але пам'ятайте, що простіше домовитись про особисту зустріч.
Починаючи розмову:
* зверніться до співрозмовника за ім'ям, поясніть мету свого дзвінка, відрекомендуйтесь;
* запропонуйте надіслати своє резюме, запитайте, чи можете Ви знову зателефонувати пізніше;
* запитайте, чи знає роботодавець про можливі вакансії в інших відділах чи підприємствах.
Будьте ввічливими та коректними. Якщо роботодавець згодився переглянути Ваші документи, подайте їх якомога швидше.

Підготовка до співбесіди з роботодавцем

Постарайтеся знайти всю доступну інформацію про діяльність компанії, її корпоративній політиці та вимоги до персоналу. Це допоможе Вам правильно поводитися під час співбесіди.
Підготуйте копії паспорта, ідентифікаційного коду, дипломів, резюме та інших, важливих для роботодавця, документів. Можете взяти з собою зразки своїх робіт (статті, малюнки і т.п.), якщо у Вас творча професія.
Будьте готові назвати прізвища та телефони осіб, які Вас можуть відрекомендувати, попередньо погодивши це з ними.
Заздалегідь дізнайтеся місцезнаходження організації і дорогу, щоб не спізнитися. Приходьте за 15 хвилин до вказаного часу.
Дотримуйтесь ділового стилю в одязі.
Складіть список очікуваних питань і підготуйте свої відповіді. Постарайтеся, перш ніж почати відповідати, зрозуміти, навіщо поставлено питання, і вирішити, як можна відповідаючи підкреслити свої сильні сторони і чого говорити ні в якому разі не можна.
При підготовці до співбесіди користуйтеся порадами
http://www.studymarketing.in.ua/students/career/interview.html
http://dilomova.org.ua/?p=464
http://www.mycareer.org.ua/interview

Стандартний набір фраз, до яких треба бути готовим:

1. Розкажіть про себе.
2. Яку роботу Ви хотіли б отримати і чому?
3. Чому Ви вважаєте, що зможете добре впоратися з цією роботою?
4. Які Ваші цілі щодо кар’єри?
5. Чому Ви звільнилися з попередньої роботи?
6. Які у Вас основні переваги?
7. Назвіть приклади своїх кількох професійних досягнень.
8. Чи є у Вас недоліки або слабкі сторони?

Де швидше нагріти воду?

Перевірити точність відповіді можна під час конференції...